מדריך לסוגים שונים של משכנתאות בישראל

בעת רכישת נכס בישראל, קונים רבים צריכים לקחת משכנתא ממוסד הלוואות ישראלי כלשהו. יש מגוון רחב של אפשרויות משכנתא המוצעות על ידי הבנקים והחברות השונים, ולכן חשוב להבין אותן על מנת לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר לפרופיל הפיננסי שלכם. 

המומחים של https://www.maslulim.co.il/ מביאים לפניכם את האופציות הקיימות היום בשוק.

להלן תיאור של אפשרויות המשכנתא הנפוצות ביותר שקיימות כיום:

 

משכנתאות שקל

  1. צמודות לשיעור הריבית: אחת האופציות הנפוצות היא לקבוע תשלומים הקשורים לשיעורי ריבית הפריים של בנק ישראל. התשלומים משתנים לאורך חיי המשכנתא כשם שריבית הפריים משתנה. תקופת המשכנתא המקסימלית היא 30 שנה.

 

  1. צמודות למדד (מדד יוקר המחיה): בסוף כל חודש, העיקרון המובהק (?) מותאם על מנת לשקף את מדד המחיה. בדרך כלל, המדד עולה ב-2% לשנה – וזה מרמז שהעיקרון המובהק והתשלומים שלכם יגדלו בשיעור דומה. אמנם זו יכולה להיות אופציה מפתה ביותר בגלל התשלומים הזולים מראש, בטווח הארוך, העלות הכוללת של ההלוואה יכולה להיות גבוהה יותר באופן משמעותי מאשר משכנתא שצמודה לריבית הפריים.

 

משכנתאות במטבע חוץ

משכנתאות במטבע חוץ כמו דולר, ליש"ט, יורו, פרנק שוויצרי או יין יפני. הריבית מבוססת על LIBOR של המטבע בתוספת פרמיה קבועה. בעלי בתים רבים בוחרים לקחת משכנתא במטבע חוץ שמקביל למטבע שבו הם מרוויחים את ההכנסה שלהם על מנת להגן על עצמם כנגד תנודות המטבע. לדוגמה: מי שמרוויח הכנסה בדולרים עשוי לבחור במשכנתא דולרית על מנת למנוע את ההשפעה של שיעורי המטבע המשתנים. בעלי בתים אחרים עשויים לבחור במשכנתאות במטבע חוץ בגלל שיעורי ריבית תחרותיים יותר. לקיחת הלוואה במטבע אחר מאשר המטבע של ההכנסה שלכם כרוכה בחשיפה לסיכון מטבע, ואמורה להיעשות לאחר התייעצות עם איש מקצוע מוסמך בלבד.

 

הלוואות קבועות

עד לאחרונה, ההלוואות בישראל היו צמודות לריביות משתנות. אבל בשנה האחרונה, כמה ממוסדות ההלוואות בישראל החלו להציע הלוואות בריבית קבועה לתקופה מקסימלית של 20 שנים. למרות שמשכנתאות אלה מבטיחות תשלום קבוע למשך תקופת ההלוואה, יש לפעמים קנסות משמעותיים במקרה שבעל המשכנתא מבצע פירעון מוקדם.

 

לסיכום, הבנת התנאים וההגבלות של כל הלוואה המוצעת על ידי הבנקים בישראל היא חיונית כדי להבטיח שאתם בוחרים באפשרות המתאימה ביותר לצרכים הפיננסיים שלכם. הבדלים שונים בתנאים ובשיעורי הריביות יכולים להיות בעלי השפעה גדולה יחסית על העלות הכוללת של גיוס ההון. העצה הטובה ביותר היא להשוות בין כמה אפשרויות הלוואה ולקיים משא ומתן עם הבנקים על התנאים לפני שתחליטו לקחת משכנתא כלשהי.